aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Seri Yorumu: The 100 - Kass Morgan (The 100 & 21. Gün & Eve Dönüş)

Eylül 19, 2015
Bu seriye genel bir yorum yazmaya karar verdim. Peş peşe okuduğumdan mıdır yoksa yazarın hikayeyi bölme şeklinden midir nedir bana tek kitap okumuşum hissi verdi seri boyunca çünkü. Ayrı ayrı ele alıp değerlendiremeyeceğim.

Serinin tanıtımlarına ve ön okumalarına sırasıyla şu linklerden ulaşabilirsiniz;
21. Gün (2. Kitap, Tanıtım ve Ön Okuma) -21. Günün kapak fotoğrafı benim tanıtım da kullandığım kapak fotoğrafı değildir. Yayıncı daha sonradan değişiklik yapmıştır. Sadece ben üşengeçliğimden konuyu güncellemiyorum. Kitabın kapağı yukarıda kullanmış olduğum görseldir.-

Kendime söz vermiştim seriye başlamadan önce. 3-4 gün gibi kısa bir sürede bitirecektim. Hedefime ulaştım da. Hedefimi tutturabilmemin bir sebebi yazarın akıcı bir anlatımı olması her ne kadar eksikliğini hissettiğim şeyler olsa da. Betimlemelere ve tasvirlere çok fazla yer verdiğini okuyamadım mesela. Hikayeyi okurken hayalimdeki canlandırmaların bir çoğunu dizi sayesinde tamamlayabildim. Bu da seriyi kısa sürede bitirebilmemin bir diğer sebebi. Eğer dizisini izlememiş olsaydım birçok görüntü eksik kalmış olacaktı zihnimde ve beni yavaşlatacaktı.
Seriyi her ne kadar severek okumuş olsam da kurgu açısından beni yeteri kadar tatmin etmedi. Hele final kitabı. Anlamsız ölümleri, anlamsız kararlar alındığını veya anlamsızca çıkarılan dersleri okudum zaman zaman. Hem acımasız hem de masalcı bir yazarın kendi iç sesiyle çekişmesini okumak gibiydi. Hangi yönünün ağır basacağına karar verememiş ve her ikisini de kitaba yansıtmış sanki ister istemez.
İlk iki kitaba gelince final kitabına nazaran daha çok sevdim. Wells’i seri boyunca sevmemiş olsam da. Ama şöyle de bir gerçek var ki oda Wells olmazsa hikaye olmaz. Yoksa kimin başı nasıl derde girecek? Nasıl sorun yaratacakmış yazar? Kim aptalca kararlar alıp milleti tehlikeye sokacakmış insan merak ediyor. :)
Wells’de nasıl bir cenabetlik varsa her bir olay onun başının altından çıkıyor. :) Biri gusül almayı öğretisin şu çocuğa Allah aşkına diye diye okudum seriyi yemin ederim. Veya öldürsün. Daha bile rahat ederdik bence. Hatta dizinin yapımcıları en doğru kararı vermiş bana kalırsa ve Wells’i öldürmüşler. Çünkü sevilmeyecek bir karakter olduğunu en başından anlamışlar. :) Diziyi bu yönden daha başarılı buldum! :D
Dizi demişken, diziyle benzerliklerine çok derine inmeden değinmek istiyorum. Evet farklı olduğu yerler var, evet benzer olduğu yerler de var. Ama temeli aynı. Böyle iki cümleyle de ne de güzel anlattım ama değil mi? :) Spoiler vermeden anca bu kadar oluyor ne yapalım. :D

Yorumun sonlarına doğru gelirken şöyle bir toparlayayım bi yazdıklarımı.

Seriyi severek okudum. Zaman zaman işlediği merak duygusunu bana başarılı bir şekilde yansıttı yazar. Özellikle Eve Dönüş’de neler olacağını merak ettim. Ve akıcı bir anlatımı var. Yalnız yazarın eksik anlatımı, diğer kitaplarına nazaran daha zayıf bir final kitabı yazmış olması ve kurgunun bütününün beni yeteri kadar tatmin etmeyişinden ötürü seriye 3 puandan fazlasını da vermiyorum. The 100 ve 21. Gün’e 3 puan, Eve Dönüşe 2,5 puan verdiğimi düşünebilirsiniz.

Seriyi basit anlatım arayan, derin kurgu beklemeyen ve keyifle okuyabilecekleri kitap arayanlara rahatlıkla önerebilirim ama beni benden alsın götürsün uzak diyarlara, o seri için karakterleri için kendimi dağlara taşlara vurayım diyecek bir kitap arayanlara da tavsiye etmiyorum. Maalesef bu seri sizi tatmin etmez. Çerezlik bir seri çünkü. The 100 serisi ile en fazla beyninizi fazla yormadan hoşça vakit geçirirsiniz.

2 yorum:

  1. Kitaplarını okumadım ama dizisi de beni tatmin etmemişti, ilk sezonu izleyip devamını getiremedim.

    YanıtlaSil
  2. O sizin hatanız olmuş 1.sezonun kötü olduğunu kabul ediyorum ama sonraki sezonlar bu diziyi dünyanın en iyi bilim kkurgu dizisi yapıyor.3. Sezon harika diye düşünürken harika bir 4.sezon finali izledim hayatımda izlesiğim en iyi dizi ve bölümüydü 4. Sezon 13.bölüm

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP