aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Gelin - Julie Garwood (Lairds' Fiancées #1)

Ekim 23, 2014


Tür: Historical Romance
Goodreads Puanı: 4.27
Orijinal Adı: The Bride
Sayfa Sayısı: 378
Baskı Yılı: 2008
Çeviri: Timur Avarkan
Yayınevi: Epsilon Yayınları


Kralın emrine karşı gelmek olanaksızdı ve İskoçya'nın en güçlü toprak sahibi Alec Kincaid,İngiliz bir gelinle evlenmek zorunda kalmıştı.Baron Jamios'un en güzel kızı Jaime, Alec'in seçtiği gelindi.Alec'in ilk dikkatini çeken Jamie'nin menekşe rengi gözleri ve öfke dolu cüretkar bakışları olmuştu.Bu kadın, korkusuz savaşçının adeta ruhuna dokunuyor, şehvetiyle onun bedenini kavuruyordu.Jamie her şeye rağmen duygularına söz geçirip ona teslim olacak mıydı?Yoksa zaten teslimiyetleri katışıksız, ihtirasları yatışmış mıydı?

"Unutulmaz bir hikaye, unutulmaz karakterler!..."
Johanna Lindsey


Ne desem bilemedim şimdi bu kitap hakkında. Ortalarda bi yerde kaldım. Hem sevdim hem sevmedim. Çok kararsızım anlayacağınız. Yalnız okuya okuya yazarın diline biraz da olsa alıştığımı hissediyorum. Ve Fidye'ye göre bi nebze daha iyiydi bence. 

Yalnız yazarın tarzında sevemediğim bir durum daha var ki aynı olayı Fidye'de de yapmıştı. Neden bir kitabın içine iki hikaye birden sıkıştırıyor ve sıkıştırdığı hikayelerden birine sadece kitabın başında ve sonunda değiniyor anlam veremedim. Mary'nin kitabını da yazmasını çok çok isterdim açıkçası. Hatta Jamie'nin ikiz kardeşlerinin de hikayesini yazıp 4 kitaplık bir seri oluşturabilirdi diye düşünüyorum. Okuduğum çoğu historical romance bu şekilde işlediğinden Julie Garwood'un tarzını bu açıdan hiç bi zaman benimseyemeceğim eminim. Farklılık güzel hoş ama karakterleri yan karakter olamayacak kadar göze battıkları ve merak uyandırdıkları için onlara haksızlık olduğunu düşünmeden edemiyor insan. :)

Konusuna azıcık değinecek olursak, Baron Jamios fazlaca... nasıl desem tembel ve umursamaz biri. Krala vergilerini vermeyi unutur -ya da harcar :)- bu sebeple de cezasını çekmeye hazırlanır. Ceza elbetteki kralın kızlarını İskoçlarla evlendirmesidir. Aslında ceza kızlara verilmiş resmen ya neyse işte. :) Hikayemiz böyle başlıyor. İki İskoç savaşçısı Alec ve Daniel ise seçimlerini yapıp bir an önce evlerine dönmeyi arzulamaktadırlar. Güzeller güzeli Jamie Alec tarafından seçilir, Mary'i ise Daniel seçer. Jamie ne kadar cesur atak ve dayanıklıysa Mary'de o kadar nazik, sulu gözlü ve dayanıksızdır. Babasının anlatımıyla kızlara baktığınız zaman Mary birazda arabozucu bir tip olarak canlanıyor gözünüzde ama bana kalırsa hiçte öyle biri değil. Sadece sözünü sakınmayan biri. 

Sonuç olarak diyeceğim şu ki; metin akışı Fidye'ye göre daha iyiydi Gelin'in ama okuduğum diğer romanlara göre çokta iyi diyemeyeceğim. Keza çevirisi içinde bu durum geçerli. Benim için okunulabilir bir kitap ama daha hayran olacağım mertebeye erişemedi. Ama inatla yazarın diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Çünkü dediğim gibi okudukça yazarın tarzına alışıyorum ve şuan elimde okunmayı bekleyen kitapları bitirebilmek istiyorum. :)

5 yorum:

  1. hımm.. ben şimdi bu kitabı her gördüğümde istiyorum ama sonra unutuyorum almaya.. fidyeye göre güzeldi diyorsun..ben biraz beğenmiştim fidyeyi sanki...başka kitapla karıştırmıyorsam.. almaya değer mi yoksa kütüphaneden mi okuyayım??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kalırsa kütüphaneden oku. :) Almaya değeceğini pek düşünmüyorum kitabın.

      Sil
    2. zaten kütüphaneler historical okumak için var :D

      Sil
    3. Ben hiç rastlamadım kütüphanelerde historicallara. :) Hatta okumaya değer pek bir şeyde bulamadım. Ya gittiğim kütüphane çok küçüktü yada ben nereye bakacağımı bilemedim. :D

      Sil
  2. Teşekkür ederim. En kısa zamanda döneceğim. :)

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP